van mortehan naar consenvoye - Reisverslag uit Consenvoye, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu van mortehan naar consenvoye - Reisverslag uit Consenvoye, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu

van mortehan naar consenvoye

15 Juni 2016 | Frankrijk, Consenvoye

Vanmorgen na een werkelijk voortreffelijk ontbijt en gewassen kleding op de fiets gestapt.
Het regende en het zag er niet naar uit dat het snel droog werd en dat was ook zo. Uiteindelijk heeft het de hele dag keihard geregend.

Als het goed is verlaten we de Ardennen morgen via Verdun. Jeroen is daar ooit in zijn jeugd geweest en heeft daar nog wel wat mooie verhalen over verteld.

Vanavond zijn we in een dorp terechtgekomen waarvan ik de naam maar niet kan onthouden. De naam beloofde heel wat weet ik me nog wel te herinneren. Maar het is een dorp waar geen restaurant open is en de plaatselijke kroeg alleen open gaat omdat de Fransen moeten voetballen. In Dinant waren wij de enige Belgen en nu de enige Fransen in de kroeg. En ik spreek niet eens Frans.

Omdat er geen restaurant open is, hebben wij bij de mobiele pizzaboer (met een rijdende steenoven!) een pizza afgehaald. Onze avond kan niet meer stuk!

Vanavond gaan we lekker slapen in onze roze en gebroken wit geschilderde kamer en als het morgen weer regent, dan starten we bij het Europese hof een zaak tegen France Meteo. Het moet nu maar eens afgelopen zijn!

Ik ben van de weeromstuit helemaal vergeten te vertellen dat we de abdij van Orval gezien hebben. Was heel erg mooi maar we mochten er niet in omdat we natte kleren aan hadden! Haha dat is niet waar hoor. We zijn er gewoon keihard langs gefietst.

Voor morgen hebben we een plan bedacht. Maar daarover morgen meer!

• 15 Juni 2016 - 21:16

Monique:

Potverdikkie, de hele dag regen. Wordt je toch gek van. Maar jullie zijn toch wel al een heel end. Geen restaurant , maar gelukkig wel een ben b!
    Ben benieuwd naar jullie plan. Sweet dreams

• 15 Juni 2016 - 21:32

Ibu:

Wat is het plan, een overkapping? Veel succes! X

• 15 Juni 2016 - 22:48

Ingrid:

Wel handig een beetje regen dan hoeven de kleren niet meer gewassen te worden en zijn jullie. Nog stoerder ! Maar in rdam regent het ook .hoop dat morgen de zon schijnt voor jullie en voor Bram ! Tussen 2-3 u hoort hij het ! Spannend .

• 15 Juni 2016 - 22:48

Ingrid:

• 15 Juni 2016 - 23:17

Han:

Beste Kerels! Mooi verslag en spannend avontuur! Ik ben er stikum best wel jaloers op. Zet hem op en... kon ik maar eens ff een paar uurtjes naast jullie fietsen. Voor nu zeg ik proost met een heerlijk borrel. Weltrusten en zet hem op voor morgen

• 16 Juni 2016 - 09:10

Hella:

Goed gedaan jongens.
    ik vind het toch een hele prestatie hoor wat jullie doen
    nou nog wat beter weer hè.
    Jullie zijn nu dichtbij Verdun , bijna in onze achtertuin.
    hou vol en geniet van de reis en van al die lekkere wijntjes die nog voor jullie klaarstaan.
    sucses

Hans en Hella

• 16 Juni 2016 - 09:37

Peter:

succes weer. leuk dat je op ons op de hoogte brengt.

• 16 Juni 2016 - 10:43

Pieter Buijs:

Vrienden het is voor mij echt geen schande als jullie willen opgeven, jullie blijven dan gewoon mijn vrienden !!!

• 16 Juni 2016 - 14:01

Victor:

Heren, petje af voor de eerste dagen in het slechte weer. Het weer gaat echt beter worden.
    Geniet van het landschap, de tocht en het wijntje s'avonds.
    Beaucoup succes et courage...

• 18 Juni 2016 - 14:48

Sjoerd:

Zit niet te zeiken over die regen, het is al nat genoeg.

Verslag uit: Frankrijk, Consenvoye

Najaar 2015 hebben Herbert Schoutens en ik (Jeroen Matti)besoten een uitdaging aan te gaan in de vorm van een fietsvakanktie. Eerst dachten we aan Zuidfrankrijk maar toen bleek dat Yvonne (Herberts vrouw) in juli in Begur (Catalonie) zou verblijven hebben we besloten het parcours om te gooien en deze ca 1700 kilometer fietstocht te gaan maken. Herbert heeft in het verleden al flinke fietstochten gemaakt maar ik heb de laatste jaren nauwelijks gefietst en een geschikte fiets had ik er ook niet voor. Veel gelezen op het internet en een aantal fietsen leveranciers langs geweest en uiteindelijk hebben we beiden een prachtige Santos fiets mer Rolofnaaf gekocht . Eind maart zijn deze prachtige fietsen geleverd en zijn we volop in training gegaan. 11 juni Starten we vanuit Rotterdam en hopen ca 20 dagen later in Begur aan te komen.

Actief sinds 30 Mei 2016