van PuyenVelay naar Langogne - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu van PuyenVelay naar Langogne - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu

van PuyenVelay naar Langogne

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2016 | Frankrijk, Langogne

Om 9 uur ons hotel na een stevig ontbijt verlaten.
Het begon allemaal redelijk makkelijk en wat onverharde paden door voormalige treintunnels gereden van soms wel bijna 1km lang.
Ook de Loire nog een paar keer overgestoken was allemaal erg mooi,
Maar uiteindelijk werd het toch weer klimmen van 600m naar uiteindelijk 1250 meter.
Na iedere bocht hoopte ik het hoogste punt bereikt te hebben maar helaas zag ik de weg verder omhoog gaan..
Wat was ik blij helemaal boven te zijn en aan de afdaling naar Langogne naar 900 meter te kunnen beginnen.
Het was zelfs fris bij de afdaling dus onderweg nog maar even mijn jas aangedaan .
Na 10 km naar beneden te zijn gescheurd kwamen we in Langogne aan bij ons nieuwe b&b waar we vanavond de maaltijd gebruiken.
De komende dagen wordt het vlakker en morgen rijden we zelf 45 km langzaam naar beneden.

Spain here we come


  • 26 Juni 2016 - 18:30

    Ingrid:

    En helden raden jullie manier van reizen naar Spanje aan ? Zelf baal ik enorm van die kut knie . Ik kan een beetje lopen en langzaam 3 km fietsen en hopen dat er niets gebeurd ! Blijf heel boys !

  • 27 Juni 2016 - 09:54

    Peter:

    Super jongens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Langogne

Najaar 2015 hebben Herbert Schoutens en ik (Jeroen Matti)besoten een uitdaging aan te gaan in de vorm van een fietsvakanktie. Eerst dachten we aan Zuidfrankrijk maar toen bleek dat Yvonne (Herberts vrouw) in juli in Begur (Catalonie) zou verblijven hebben we besloten het parcours om te gooien en deze ca 1700 kilometer fietstocht te gaan maken. Herbert heeft in het verleden al flinke fietstochten gemaakt maar ik heb de laatste jaren nauwelijks gefietst en een geschikte fiets had ik er ook niet voor. Veel gelezen op het internet en een aantal fietsen leveranciers langs geweest en uiteindelijk hebben we beiden een prachtige Santos fiets mer Rolofnaaf gekocht . Eind maart zijn deze prachtige fietsen geleverd en zijn we volop in training gegaan. 11 juni Starten we vanuit Rotterdam en hopen ca 20 dagen later in Begur aan te komen.

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6487

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: