van Saint Just en Chevalet naar Arlanc - Reisverslag uit Arlanc, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu van Saint Just en Chevalet naar Arlanc - Reisverslag uit Arlanc, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu

van Saint Just en Chevalet naar Arlanc

24 Juni 2016 | Frankrijk, Arlanc

Vanmorgen uit ons prachtige Chambre D'hotes vertrokken op weg naar Ambert waar we een hotel geboekt hadden.
De eerste kilometers waren redelijk vlak maar na 15 km kwam het serieuze werk klimmen tot bijna 1000meter met een temperatuur van 30 graden blijft geen pretje en heb de fiets ook een aantal keren omhoog moeten duwen.
Na 20 km begon de afdaling en scheurden we met 40 a 50km naar beneden.
De Auverne blijft een prachtige streek alleen hadden we vandaag veel vliegen achter ons aan (komt misschien door onze geparfumeerde lichamen)
Om 15.00uur kwamen we in Ambert aan waar we nog net een lunch konden pakken .
Waarna we naar het hotel fietsten fie we geboekt hadden.
Daar was een hele zenuwachtige juffrouw die ons vertelde dat het hotel overboekt was en in heel de stad geen ander onderkomen te krijgen was vanwege een motor concours.
Ze heeft wel een ander hotel voor ons geregeld maar dat was wel 15km verder.
Ze wilde ons nog brengen met de auto maar dan moesten wij de wielen uit de fiets halen en dag vonden wij geen goed idee.
Dus toch maar weer op de fiets gestapt en na een uurtje ons hotel bereikt.
Hier heeft de hotel eigenaar nog een maaltijd voor ons gemaakt want in dit dorp zit alleen een kebab zaak.
Morgen naar Puy en Velay wat een leuk stadje moet zijn.

• 24 Juni 2016 - 21:28

Ibu:

40/50 km pu baar beneden !!!!

• 24 Juni 2016 - 22:06

Ingrid:

Zo zie je maar . Iedereen is gek op jullie en is bereidwillig , zelfs al zijn het Fransen ! Geen frexit!

• 24 Juni 2016 - 22:37

Schoutens:

hebben jullie al last van de brexit fish and chips

• 25 Juni 2016 - 12:28

Peter:

Leuk dat de vliegen van jullie houden. :-) succes

• 25 Juni 2016 - 19:00

GOpa Joh:

Wegens de verzengende hitte raad
    Ik de eurofietsers aan hun werkschema te veranderen:beginnen ca 7 uur in ochtend of eerder rijden tot ca 11 uur daarna rust tot ca uur hierna fietsen naar hotel ca 3 uur Sukses en
    Prettige reis John en Gemma en
    Veel drinken (water)

• 25 Juni 2016 - 23:32

Ibu:

Volgens mij staan de foto's van de reis van vandaag onder het verslag van gisteren. Of jullie moeten dezelfde ijsjes hebben gegeten, dezelfde kleding aan hebben gehad (die kans is best groot) en naar dezelfde openlucht dansschool zijn geweest (hoe groot is die kans?)

Verslag uit: Frankrijk, Arlanc

Najaar 2015 hebben Herbert Schoutens en ik (Jeroen Matti)besoten een uitdaging aan te gaan in de vorm van een fietsvakanktie. Eerst dachten we aan Zuidfrankrijk maar toen bleek dat Yvonne (Herberts vrouw) in juli in Begur (Catalonie) zou verblijven hebben we besloten het parcours om te gooien en deze ca 1700 kilometer fietstocht te gaan maken. Herbert heeft in het verleden al flinke fietstochten gemaakt maar ik heb de laatste jaren nauwelijks gefietst en een geschikte fiets had ik er ook niet voor. Veel gelezen op het internet en een aantal fietsen leveranciers langs geweest en uiteindelijk hebben we beiden een prachtige Santos fiets mer Rolofnaaf gekocht . Eind maart zijn deze prachtige fietsen geleverd en zijn we volop in training gegaan. 11 juni Starten we vanuit Rotterdam en hopen ca 20 dagen later in Begur aan te komen.

Actief sinds 30 Mei 2016