van Charmes naar Mailleroncourt-St.Pancras - Reisverslag uit Dompaire, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu van Charmes naar Mailleroncourt-St.Pancras - Reisverslag uit Dompaire, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu

van Charmes naar Mailleroncourt-St.Pancras

18 Juni 2016 | Frankrijk, Dompaire

Vanmorgen aan het ontbijt de volgende slaapplaats geregeld een chambre d'hotes met diner le mouton qui rit (het lachende schaap)
In mijn beste frans de man gebeld die na minuut zei u kunt bij ons ook eten in het nederlands.
Bij vertrek was het zelfs droog na een paar pittige heuveltjes te hebben genomen liep de route langs het kanaal de l'est (verbind de Moezel met de Saone) eindelijk een lekker lang stuk zonder heuvels .
Wij hebben nog nooit zoveel sluizen gezien om de 500meter stond er wel een.
Onderweg nog een paar keer koffie gedronken en Herbert heeft zijn dagelijkse dame Blanch weer gegeten.
Om 16.00 uur kwamen we aan in le mouton qui rit waar we een prachtige kamer hebben.
Het weer gaat de komende dagen beter worden wanneer we de Meteo mogen geloven vandaag ook weer een paar plensbuien over ons gekregen.
Totaal nu 775 km gefietst vandaag 76 km.

Ik moet toch nog even terugkomen op mijn opmerking over Koga fietsen. Naast onze fietsen stond vannacht ook een Koga fiets. Wij denken dat de Nederlandse eigenaar van deze fiets, onze blog ook gelezen heeft. Vanochtend zat Jeroen zijn voorwiel namelijk helemaal los. Wij verdenken deze Kogafietser daarvan! Wij hebben overigens wel begrip voor zijn jaloezie over onze Santossen.

Nou heeft Jeroen al ervaring met uit zijn bed vallen, maar als met 40 km per uur je voorwiel een eigen leven gaat leiden levert dat toch serieuze problemen op!
We oefenen nu de hele dag Wheelies om zo'n situatie het hoofd te kunnen bieden.

We gaan nu maar aan de gluhwein!

• 18 Juni 2016 - 18:02

Ibu:

Haha! Jullie lijken Hielkeen Sietske wel :-))))

• 19 Juni 2016 - 07:53

Bram:

Goed bezig.

Hoe houdt het materiaal zich?
    Rohloff beter dan derailleur?

Wat is jullie gemiddelde?
    Hoe is de wijn?

Hou vol en succes

• 19 Juni 2016 - 14:53

Sjoerd:

Fietsen voortaan mee naar bed, intiemer wordt het toch niet. Die Santossen zitten overdag ook al steeds in je kruis.
    Dat wordt straks back home zwaar afkicken.

Verslag uit: Frankrijk, Dompaire

Najaar 2015 hebben Herbert Schoutens en ik (Jeroen Matti)besoten een uitdaging aan te gaan in de vorm van een fietsvakanktie. Eerst dachten we aan Zuidfrankrijk maar toen bleek dat Yvonne (Herberts vrouw) in juli in Begur (Catalonie) zou verblijven hebben we besloten het parcours om te gooien en deze ca 1700 kilometer fietstocht te gaan maken. Herbert heeft in het verleden al flinke fietstochten gemaakt maar ik heb de laatste jaren nauwelijks gefietst en een geschikte fiets had ik er ook niet voor. Veel gelezen op het internet en een aantal fietsen leveranciers langs geweest en uiteindelijk hebben we beiden een prachtige Santos fiets mer Rolofnaaf gekocht . Eind maart zijn deze prachtige fietsen geleverd en zijn we volop in training gegaan. 11 juni Starten we vanuit Rotterdam en hopen ca 20 dagen later in Begur aan te komen.

Actief sinds 30 Mei 2016