van Langogne naar Saint Victor de Malcap - Reisverslag uit Saint-Victor-de-Malcap, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu van Langogne naar Saint Victor de Malcap - Reisverslag uit Saint-Victor-de-Malcap, Frankrijk van fietstochtbegur - WaarBenJij.nu

van Langogne naar Saint Victor de Malcap

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Victor-de-Malcap

Vanmorgen was het 12 graden toen wij de motoren startten. Lange mouwen dus want we gingen ook nog eens van 1250 naar 200 meter. De afdaling was gelijkmatig maar wel 45 km lang. De route liep langs de wanden van een dal. Hoe de rivier heet weet ik alleen niet. Ik dacht de Ardeche omdat ik naast de Loire en de Rhone geen andere rivier in dit gebied ken. Maar goed, dat was niet zo.

Het dal was echt waanzinnig mooi. Mede omdat we 45 km lang niet hoefden te trappen. Zeker met wat muziek erbij uit mijn telefoon: "een reisje langs de rijn" vond ik wel toepasselijk maar had ik niet gedownload. Uiteindelijk heb ik iets opzwepends gevonden op Spotify, waarna mijn fiets ineens 50 km per uur op de teller haalde (we hebben het er thuis nog over).

Uiteindelijk zijn we uit een veredeld studentenhuis dat wel erg leuk was (maar met gemeenschappelijke toilet en douche) echter waar ik tijdens een nachtelijk toiletbezoek zonder schoenen aan de grond bleef plakken, in een 5 sterren tent terecht gekomen. Gelukkig weer een eigen douche en toilet en ook nog een zwembad om in te plassen!

Morgen gaan we weer verder naar het Zuiden. Intussen hebben we al 1525 km weggetrapt maar het einde is nog 400 km verwijderd. Ik dacht dat we niet omgereden hadden maar vorig jaar met de auto was ik al 75 km eerder op onze bestemming. Het laatste stuk gaan we over de autoroute hebben we besloten. Onze routeplanner kan de pot op want zo komen we er nooit.

Rest mij nog om jullie een goede nachtrust of goedemorgen te wensen.

  • 27 Juni 2016 - 23:08

    Ibu:

    Nee, geen 50 km/pu :-(((((((((((

  • 27 Juni 2016 - 23:25

    Sjoerd:

    Je wilt toch niet beweren dat je helemaal niets van het EK mee krijgt??
    Spanje ligt er dankzij de italianen nu uit en IJsland heeft net Engeland verslagen. Die spelen zondag tegen Frankrijk.
    En italie speelt tegen Duitsland, wordt ook een geinig potje.

    Succes op die autoroute

  • 28 Juni 2016 - 09:06

    Bram:

    Heb je wel je voeten gewassen in het zwembad?
    10% meer rijden is niet vreemd maar dit is wel veel.

    vergis je niet in die laatste 400.
    Hou je taai

  • 28 Juni 2016 - 10:16

    Peter:

    Is Arij daar geweest? Al die pis op de grond? Lekker zeg..
    Kijk maar uit voor je broekspijpen:-)
    Succes!!

  • 28 Juni 2016 - 14:21

    Pietje Buijs:

    Ik hoorde van mensen dat naar Sicilie fietsen ook erg mooi is !!!knap hoor van jullie ik zou het nooit kunnen opbrengen. Goedw reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Victor-de-Malcap

Najaar 2015 hebben Herbert Schoutens en ik (Jeroen Matti)besoten een uitdaging aan te gaan in de vorm van een fietsvakanktie. Eerst dachten we aan Zuidfrankrijk maar toen bleek dat Yvonne (Herberts vrouw) in juli in Begur (Catalonie) zou verblijven hebben we besloten het parcours om te gooien en deze ca 1700 kilometer fietstocht te gaan maken. Herbert heeft in het verleden al flinke fietstochten gemaakt maar ik heb de laatste jaren nauwelijks gefietst en een geschikte fiets had ik er ook niet voor. Veel gelezen op het internet en een aantal fietsen leveranciers langs geweest en uiteindelijk hebben we beiden een prachtige Santos fiets mer Rolofnaaf gekocht . Eind maart zijn deze prachtige fietsen geleverd en zijn we volop in training gegaan. 11 juni Starten we vanuit Rotterdam en hopen ca 20 dagen later in Begur aan te komen.

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6534

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: